ESTAN DESALLOTJANT LA UNIVERSITAT LLIURE “LA RIMAIA”! CONCENTRACIÓ, avui 14 de juliol, A LES 20.30 AL MERCAT DE SANT ANTONI

ESTAN DESA­LLOT­JANT LA UNIVER­SI­TAT LLIURE “LA RIMAIA”!



Després de patir un desa­llot­ja­ment el 2 de febrer al c/casa­nova 17 avui, 14 de juliol, altra vegada ha vingut la brigada dels mossos d’es­qua­dra a treu­re’ns de gran via 550. Després de mesos de treball

per reha­bi­li­tar l’es­pai aban­do­nat per la saga Guer­rero Gila­bert – cone­guts per nombro­ses denún­cies d’as­set­ja­ment immo­bi­li­ari, per estar dins el procés judi­cial del cas Pretò­ria i per contro­lar Gaesco,

líders en la inver­sió bursà­til – els merce­na­ris del capi­tal han actuat i ens han fet fora d’un edifici del barri i pel barri.



Un cop més el poder polí­tic s’ha posat al costat dels espe­cu­la­dors, dels lladres del nostre temps i de les nostres vides. Un cop més no han servit de res les reivin­di­ca­ci­ons veïnals (l’As­so­ci­a­ció de Veïns i

Veïnes de l’Es­querra de l’Ei­xam­ple va expo­sar a davant de la regi­dora del districte Assumpta Escarp una mora­tò­ria de llicèn­cies hote­le­res i que la Univer­si­tat Lliure La Rimaia no fos desa­llot­jada de la seva seu a gran via 550). Un cop més els mossos d’es­qua­dra han entrat de mati­nada sense seguir el procés que la via civil comporta. Un cop més qui mana en aquesta ciutat prefe­reix estar al costat dels rics, dels que volen fer hotels, dels que destros­sen els espais de rela­ció al barri, dels que només pensen amb la lògica del mercat .



Ells tenen dret a espe­cu­lar i nosal­tres no tenim dret a l’ha­bi­tatge ni als espais alter­na­tius d’ac­ció social fora del circ ridícul i infame de l’ajun­ta­ment de Barce­lona.



Nosal­tres treba­llem per a recu­pe­rar els espais buits i omplir-los de pensa­ment, de refle­xió i d’ac­ció per aturar el seu projecte; el projecte de treu­re’ns dels nostres barris, dels nostres espais de

trobada, i posar-hi aquesta ciutat-apara­dor pels turis­tes i pels lobbies empre­sa­ri­als. Com veieu, qual­se­vol espai popu­lar suposa una amenaça al “model Barce­lona”, al parc turís­tic en que es vol conver­tir la ciutat, on el dret a espe­cu­lar passa per sobre dels drets col.lectius i de les inici­a­ti­ves popu­lars. Volen repri­mir-nos i reclou­re’ns a les peri­fè­ries, als llocs allu­nyats de la vista pública.

Volen amagar-nos i fer-nos còmpli­ces del seu gran negoci empre­sa­rial.

Encara no han entès que aquest és un esforç inútil.



La Univer­si­tat Lliure La Rimaia és un projecte popu­lar i auto­ges­ti­o­nat lliure d’in­te­res­sos econò­mics. A La Rimaia s’hi fan dese­nes d’ac­ti­vi­tats i allotja nombro­sos col·­lec­tius i enti­tats. És tracta d’un espai de trobada, de forma­ció, de refle­xió i d’ac­ció entorn altres mane­res de veure el món, que obre una escletxa dins un model cada cop més alie­nant i indi­vi­du­a­lista; un sistema cada cop més podrit, al cap i a la fi. La Rimaia allotja l’única bibli­o­teca popu­lar del barri, una magní­fica tete­ria, aules de forma­ció, un espai d’in­for­mà­tica amb inter­net dispo­ni­bles per a tothom i múlti­ples espais poli­va­lents oberts a totes les veïnes. Un indret per la trobada i la trans­for­ma­ció social, per fer-nos més fortes i més lliu­res.



La Rimaia planta bata­lla. Conti­nua i no aflaca. No podran desa­llot­jar la cultura popu­lar!