Inauguració cicle “El futur ja és aquí: ètica, tecnologia i drets humans”

Imatge
Àmbits Temàtics

17 Octu­bre 18:00 – 20:00

El poten­cial de les tecno­lo­gies digi­tals obre noves opor­tu­ni­tats per opti­mit­zar proces­sos en els àmbits de polí­ti­ques públi­ques i priva­des, però alhora també pot supo­sar la crea­ció de noves amena­ces al drets fona­men­tals en forma de vigi­làn­cia massiva, mani­pu­la­ció d’in­for­ma­ció i  noves formes de discri­mi­na­ció.

Aquest cicle ofereix una sèrie de xerra­des i tallers amb perso­nes exper­tes del món tecno­lò­gic, de l’ad­mi­nis­tra­ció pública i defen­so­res dels drets humans. Un cicle pensat per ampliar la mirada i apro­fun­dir en els conei­xe­ments sobre com fer de la tecno­lo­gia digi­tal una aliada, també en la promo­ció dels drets humans i lliber­tats.

Obrim el cicle “El futur ja és aquí: ètica, tecno­lo­gia i drets humans” amb aquesta xerrada inau­gu­ral sobre l’ús de la tecno­lo­gia digi­tal en la protec­ció i promo­ció dels drets humans el proper 17 d’oc­tu­bre a les 18h. Quins meca­nis­mes o legis­la­ció exis­teix per prote­gir els drets humans en l’es­fera digi­tal? Quina respon­sa­bi­li­tat tenen les empre­ses tecno­lò­gi­ques? Com ens prepa­rem des de la soci­e­tat civil perquè els algo­rit­mes siguin protec­tors dels drets humans?

Taula rodona amb:

Eva Belmonte, direc­tora de CIVIO

Michael Donald­son, comis­si­o­nat d’In­no­va­ció digi­tal a l’Ajun­ta­ment de Barce­lona

Adri­ana Ribas, direc­tora d’Am­nis­tia Inter­na­ci­o­nal Cata­lu­nya

Genís Roca, presi­dent de Roca­Sal­va­te­lla

Modera: Jordi Vaquer, direc­tor per Europa de l’Open Soci­ety Foun­da­ti­ons.

+ copa inau­gu­ral!

Entrada lliure amb capa­ci­tat limi­tada.

#Espai­Tec­no­lo­gia

 

17/10 18h Taula rodona inau­gu­ral Refle­xió sobre els usos de la tecno­lo­gia des d’una pers­pec­tiva de promo­ció i protec­ció dels drets humans.

22/10 de 11h a 13h  Taller Tecno­lo­gies i polí­tica de dades a les fron­te­res d’Eu­ropa. 

22/10 18h a 19:30h Debat Migra­ci­ons i algo­rit­mes: tecno­lo­gia i polí­tica de dades en les fron­te­res d’Eu­ropa. 

30/10 10h a 13h  Taller Noves tàcti­ques digi­tals i estra­tè­gies narra­ti­ves per atreure noves audi­èn­cies. 

07/11 18h a 20h Debat L’ètica en la intel·­li­gèn­cia arti­fi­cial

12/11 18h a 19:30 Debat Ciutats intel·­li­gents: la ciutat gesti­o­nada per dades

19/11 18h a 20:30 Debat-taller Femi­nis­mes en línia: auto­pro­tec­ció digi­tal

22/11 10h a 12h Debat Vide­o­jocs: Un element per a la trans­for­ma­ció social? 

12/12 18:30h a 20h Debat Noves formes de parti­ci­pa­ció i empo­de­ra­ment ciutadà: la iden­ti­tat digi­tal i el vot elec­trò­nic. En col.labo­ra­ció amb ODEM

 

Per a més infor­ma­ció consul­teu el web https://www.espai­so­ci­e­ta­to­berta.org/ i xarxes soci­als amb l’eti­queta #Espai­Tec­no­lo­gia